לןגן

קוסקוס תוצרת בית

מאת: לילך טייב, פורסם: 12/10/2016 | 23:16
קוסקוס תוצרת בית

תקציר המתכון: המתכון של סבתא רבקה ז"ל, סבתי שהייתה אלופה במלאכת הבישול והאפייה, ממנה למדתי המון.

קטגוריה: תבשילים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: קל

מרכיבים

אופן הכנה

  1. בקערה קטנה שמים את הביצה הטרופה, המים, המלח והפלפל ומערבבים הכל יחד לבלילה.

  2. בתוך קערה גדולה שמים כוס סולט, ועם כף היד לוקחים מעט מהבלילה של הביצה והמים ומפזרים על הסולט, ומערבבים עם היד. כך בכל פעם, לוקחים מעט מהבלילה ומערבבים.

  3. כאשר הסולט מתחיל ליהיות רטוב מידי, יש להוסיף קצת סולט, בכמות של כף היד, ושוב לערבב, ושוב להוסיף מהבלילה של הביצה והמים ולערבב עם היד, ובכל פעם להוסיף מהבלילה ולערבב עם היד עד שהסולט שוב ניהיה רטוב, שוב להוסיף סולט בכמות של כף היד וכך הלאה חוזר חלילה.

  4. בשלב מסויים ניתן להעביר את הכמות שהצטברה לנו בקערה לקוסקוסייר (סיר מיוחד להכנת הקוסקוס) ולהתחיל את כל התהליך מהתחלה, למי שמעוניין להכין כמות גדולה ומכובדת של קוסקוס. אך רק לא לשכוח שבתחילת התהליך שמים כוס של סולט ואז מתחילים.

  5. מרתיחים מים בסיר של הקוסקוס, שמים מעליו את סיר הקוסקוסייר עם הקוסקוס שהכנו ומאדים למשך 30-40 דקות.

  6. מסירים את הקוסקוסייר עם הקוסקוס מעל סיר המים הרותחים ושמים מתחת לברז, רוחצים את הקוסקוס מתחת למים. מחכים שירדו כל המים ומעבירים לקערה גדולה.

  7. מוסיפים כף שמן ואבקת מרק עוף ומערבבים היטב. מניחים במקרר עד למחרת.

  8. מאדים שוב תחת מים רותחים בתוך הקוסקוסייר, כחצי שעה נוספת.

  9. בהצלחה!!!

  10. *למי שמעוניין במתכון למרק לקוסקוס יכול להיכנס לספר המתכונים שלי לקטגוריית מרקים ולבחור במרק ירקות. ולמתכון מרק הירקות יש להוסיף גם חומוס מושרה, דלעת חתוכה לקוביות ועלי כרוב לבן, אפשר להוסיף גם עוף או בשר (פשוט במתכון שבספר שלי זה לא צויין), בכל מקרה כל אחד יכול להוסיף כל ירק שהוא אוהב.